Iranmina

  • ۰
  • ۰

ستار کیان پور در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به انتقال میز ملی صادرات صنایع دستی از استان همدان به استان اصفهان اظهار داشت: با توجه به سیاست‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت در جهت ایجاد میزهای تخصصی صنایع دستی، میز ملی صادرات صنایع دستی به استان اصفهان منتقل شد.

وی افزود: ریاست میز ملی صادرات صنایع دستی برعهده وزارت صمت و به دبیری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان است که در جلسه اخیر چهار کارگروه بر اساس نیازهای میز ملی صادرات صنایع دستی تشکیل شد.

دبیر کارگروه توسعه پایدار گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان چهار کارگروه میز ملی صادرات صنایع دستی را معرفی کرد و گفت: کارگروه نخست رفع موانع تولید و کارگروه دوم رفع موانع صادرات و کارگروه سوم تحقیق، پژوهش و مطالعات کاربردی و بازاریابی و کارگروه چهارم سازمانی و رفع مشکلات سازمانی و اداری ایجاد شد تا در یک نگاه تخصصی مسائل مربوط به حوزه‌های مختلف میزصادرات مورد بررسی قرار بگیرد.

هم افزایی و همفکری؛ رسالت میز ملی صادرات صنایع دستی

وی با تاکید بر اینکه رسالت میز ملی صادرات صنایع دستی، هم افزایی و هم فکری و ارائه پیشنهادات به وزارت صمت برای ارائه به هیأت دولت جهت تنظیم قوانین و ضوابط برای تسهیل صادرات صنایع دستی است، تصریح کرد: در یک نگاه کارگروه‌های میز ملی صادرات در قالب استانی و پس از آن به صورت کشوری برگزار می‌شوند.

کیان پور به راه اندازی سایت IHTPO.ir که بستر تعاملات بیشتر میز ملی صادرات را فراهم می‌کند، اشاره‌ای داشت و گفت: تعامل با دانشگاه‌ها و استفاده از تجارب و ظرفیت‌های گذشته نخستین گام کارگروه میز ملی صادرات بود تا با تجمیع اطلاعات لازم در بانک اطلاعاتی بتوان مسائل صادرات صنایع دستی را شناسایی و بررسی کرد.

وی به خدمات حقوقی پنج ساعت در هفته به صورت رایگان برای صادرکنندگان صنایع دستی داشت و اعلام کرد: با همکاری کنسولگری روسیه در استان اصفهان تیمی جهت تسهیل صادرات صنایع دستی به روسیه شکل گرفته است و با تحقیق بر روی بلاک چین‌ها به دنبال توسعه صادرات با ارزهای دیجیتال هستیم.

دبیر کارگروه تحقیق و پژوهش، مطالعات کاربردی و بازاریابی، راه برون رفت صادرات صنایع دستی در دوران پساکرونا را در همدلی و هم افزایی فعالان این حوزه دانست و افزود: برای حفظ بازار صنایع دستی در بازارهای جهانی چاره‌ای جز تغییر متناسب با ذائقه بازار نداریم که راه حل آن شناسایی دقیق بازارهای جهانی صنایع دستی و پژوهش با استراتژی‌های دقیق و تسهیل گری دولت برای تبادل ارز و حضور در نمایشگاه‌های بین المللی گردشگری و صنایع دستی است.

  • ۹۹/۰۴/۰۴
  • هدا یزدانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی